Kredyt Inkaso S.A. połączyło się z BEST S.A.
Od teraz spółka Kredyt Inkaso S.A. będzie działała pod szyldem BEST S.A.
Dowiedz się więcej
Połączenie tworzy wartość

Od teraz spółka Kredyt Inkaso S.A.
będzie działała pod szyldem BEST S.A.

Kredyt Inkaso S.A.
BEST S.A.
Dowiedz się więcej
Logo BEST
Przeciwdziałanie korupcji

Zasady przeciwdziałania korupcji w Grupie Kapitałowej Kredyt Inkaso

Cel

W ramach systemu zarządzania ryzykiem korupcji, Grupa Kapitałowa kładzie szczególny nacisk na kształtowanie właściwych postaw etyczno-moralnych oraz budowanie świadomości Pracowników i Współpracowników na wszystkich poziomach struktury organizacyjnej, poprzez szkolenia, systemy motywacyjne, komunikację wewnętrzną, budowanie kultury organizacji itp.

Zasady, którymi kieruje się Grupa Kapitałowa w swojej działalności mają na celu budowanie silnej kultury antykorupcyjnej, w której oferowanie, obiecywanie, dawanie, akceptowanie lub ubieganie się o nienależne korzyści (finansowe lub niefinansowe), są zjawiskiem nieakceptowalnym.

Przyjęte w Grupie Kapitałowej Kredyt Inkaso zasady przeciwdziałania korupcji są zgodne z prawem powszechnie obowiązującym, a Grupa Kapitałowa podejmuje działania mające na celu utrzymanie zgodności ze Standardami rekomendowanymi dla systemu zarządzania zgodnością w zakresie przeciwdziałania korupcji oraz systemu ochrony sygnalistów w spółkach notowanych na rynkach organizowanych przez Giełdę Papierów Wartościowych S.A. opracowanymi przez GPW.

Zadania i obowiązki komórek organizacyjnych i organów

  • W ramach kultury antykorupcyjnej odpowiedzialność za przeciwdziałanie korupcji spoczywa na wszystkich, począwszy od Rady Nadzorczej, która:
  • sprawuje nadzór nad wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu zarządzania ryzykiem korupcyjnym,
  • dokonuje oceny skuteczności i adekwatności wdrożonych rozwiązań antykorupcyjnych.

  • Zarząd w ramach systemu zarządzania ryzykiem korupcji m.in.:

  • zapewnia, aby system zarządzania ryzykiem korupcji funkcjonował w Grupie Kapitałowej Kredyt Inkaso w sposób skuteczny, był weryfikowany, udoskonalany i podlegał regularnym przeglądom,
  • zapewnia zintegrowanie tego systemu z procesami funkcjonującymi w Grupie Kapitałowej Kredyt Inkaso,
  • zapewnia odpowiednie zasoby kadrowe i finansowe umożliwiające skuteczne działanie systemu.
  • W ramach struktury organizacyjnej Spółki wyodrębniono funkcję Compliance Officera, któremu powierzono obowiązki związane z zarządzaniem ryzykiem korupcji. Compliance Officer m.in.:
    • nadzoruje, wdraża i koordynuje realizację działań antykorupcyjnych wynikających z przyjętych regulacji wewnętrznych,
    • dokonuje identyfikacji, oceny, monitorowania i kontroli ryzyka korupcji w Grupie Kapitałowej Kredyt Inkaso,
    • przeprowadza / rekomenduje przeprowadzenie szkoleń z zakresu przeciwdziałania i zapobiegania korupcji,
    • udziela porad i wytycznych dla Pracowników na temat funkcjonowania systemu zarządzania ryzykiem korupcji oraz czynnikami związanymi z korupcją.

    Wszyscy Pracownicy oraz Współpracownicy, w tym członkowie organu zarządzającego i nadzorczego oraz wykonujący jakiekolwiek czynności w imieniu lub na rzecz spółek w Grupie Kapitałowej w zakresie swoich zadań i kompetencji są zobowiązani do przestrzegania zasad wynikających z regulacji wewnętrznych w zakresie przeciwdziałania korupcji.

Zarządzanie ryzykiem korupcji

Compliance Officer wraz z kierującymi komórkami organizacyjnymi jest odpowiedzialny za identyfikowanie ryzyka korupcji, w tym za projektowanie, wprowadzanie i stosowanie przyjętych zasad identyfikacji ryzyka korupcji, określanie zakresu i rodzaju informacji, które są niezbędne do identyfikacji ryzyka korupcji.

Zgodnie z zasadami określonymi w regulacjach wewnętrznych Compliance Officer monitoruje wielkość i profil ryzyka korupcji. W ramach monitorowania wielkości i profilu ryzyka korupcji Compliance Officer testuje sposób wdrożenia i przestrzegania mechanizmów kontroli ryzyka korupcji (np. testuje wdrożenie szczegółowych wytycznych).

Przeprowadzanie kontroli ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie obowiązujących przepisów prawa i obowiązujących regulacji wewnętrznych w danym obszarze, udokumentowanie ewentualnych nieprawidłowości oraz określenie działań naprawczych.

Klauzule antykorupcyjne

Grupa Kapitałowa stosuje klauzule antykorupcyjne (w treści określonej przez Grupę Kapitałową Kredyt Inkaso) w umowach zawieranych z Pracownikami / Współpracownikami, Dostawcami, Kontrahentami.

W przypadku zaproponowania przez Kontrahenta, Dostawcę innego brzmienia klauzuli antykorupcyjnej, klauzula taka poddawana jest wewnętrznej weryfikacji w zakresie spełniania wymogów antykorupcyjnych przyjętych przez Grupę Kapitałową Kredyt Inkaso oraz jej skuteczności.

Upominki

Grupa Kapitałowa Kredyt Inkaso nie dopuszcza w relacjach biznesowych wręczania lub przyjmowania upominków okolicznościowych lub zaproszeń do uczestnictwa w spotkaniach, w tym szkoleniach, wydarzeniach kulturalnych, naukowych, sportowych, wyjazdach wypoczynkowych, integracyjnych w zakresie, w jakim dla danego charakteru relacji biznesowych nie odpowiadają one powszechnie przyjętym standardom gościnności lub mogą wpłynąć na decyzję osób obdarowanych, w szczególności gdy ich wartość przekracza równowartość 500 euro według kursu NBP.

Grupa Kapitałowa Kredyt Inkaso nie dopuszcza wręczania i przyjmowania upominków okolicznościowych lub zaproszeń w relacjach z osobami pełniącymi funkcje publiczne ani funkcjonariuszom publicznym, bez względu na ich wartość.

Grupa Kapitałowa Kredyt Inkaso nie dopuszcza w żadnej sytuacji przekazywania lub przyjmowania gotówki bądź ekwiwalentu gotówki jako upominku, a także zaproszeń o charakterze luksusowym.

Sponsoring

Grupa Kapitałowa nie sponsoruje i nie udziela darowizn ani w sposób bezpośredni ani pośredni organizacjom politycznym.

Grupa Kapitałowa nie sponsoruje i nie udziela darowizn funkcjonariuszom publicznym ani osobom pełniącym funkcje publiczne.

Grupa Kapitałowa dopuszcza sponsoring w celu wspierania edukacji i wypoczynku dzieci, osób niepełnosprawnych oraz starszych, fundacji oraz organizacji pożytku publicznego.

Działalność sponsoringowa nie może być związana z żadną inną relacją biznesową pomiędzy podmiotem sponsorowanym i Spółką.

Zgłaszanie zdarzeń korupcji (whistleblowing)

Pracownicy/Współpracownicy jak i Dostawcy, Kontrahenci oraz Klienci ma prawo zgłaszania, także anonimowego, naruszeń prawa i nieprawidłowości stwierdzonych w bieżącej pracy.

Zasady zgłaszania naruszeń i nieprawidłowości, zasady postępowania ze zgłoszeniami oraz zasady ochrony osób zgłaszających i osób wobec których zostało dokonane zgłoszenie, określone są w regulacjach wewnętrznych. Zasady dokonywania zgłoszeń nieprawidłowości przez Kontrahentów, Dostawców, Klientów zostały określone tutaj.

Spłać online
Kontakt
Zaloguj się