Logo Kredyt Inkaso
Zgłaszanie nieprawidłowości

Zgłaszanie nieprawidłowości

Podstawowe założenia

W celu ułatwienia Sygnalistom dokonywania powiadomień o nieprawidłowościach na stronie internetowej Kredyt Inkaso został udostępniony „Formularz zgłaszania nieprawidłowości” (dalej „Formularz”). Wiadomość wysłana za pomocą formularza trafia bezpośrednio do osób wyznaczonych do rozpatrywania tego typu zgłoszeń.

Powiadamiający dokonujący powiadomienia, w celu usprawnienia jego rozpatrywania, powinien jako minimalny zbiór informacji podać:

  • Czy chce pozostać anonimowy czy nie. Wobec braku woli pozostania anonimowym należy wskazać imię, nazwisko, numer telefonu, adres mailowy.
  • Osoby zaangażowane w nieprawidłowość.
  • Miejsce wystąpienia nieprawidłowości (np. komórki organizacyjne, stanowiska).
  • Opis nieprawidłowości. O ile jesteś jest w posiadaniu, powinieneś dołączyć do powiadomienia wszelkie materiały, dokumenty, pliki, które mogą stanowić dowód w sprawie. W powiadomieniu należy podać wszystkie dane i informacje dotyczące zgłaszanej nieprawidłowości, które mogą być pomocne w procesie postępowania wyjaśniającego.

Czym jest nieprawidłowość?

Nieprawidłowością jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:

  1. korupcji;
  2. zamówień publicznych;
  3. usług, produktów i rynków finansowych;
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  6. bezpieczeństwa transportu;
  7. ochrony środowiska;
  8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  9. bezpieczeństwa żywności i pasz;
  10. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  11. zdrowia publicznego;
  12. ochrony konsumentów;
  13. ochrony prywatności i danych osobowych;
  14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  15. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  17. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16 powyżej.


Więcej informacji nt. zasad przeciwdziałania korupcji w Grupie Kapitałowej Kredyt Inkaso znajdziesz tutaj.

Co zależy zgłaszać:

Informacje o naruszeniu prawa, a w tym uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w Spółce, w którym sygnalista uczestniczył w procesie rekrutacji lub innych negocjacji poprzedzających zawarcie umowy, pracuje lub pracował, lub w innym podmiocie prawnym, z którym sygnalista utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą, lub informację dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa

Jak dokonać zgłoszenia wewnętrznego?

Sygnalista może dokonać powiadomienia wewnętrznego, które jest kierowane do Spółki jednym z poniższych kanałów komunikacji:

  • Listownie na poniższy adres korespondencji: Kredyt Inkaso S.A. ul. Postępu 21B, 02-676 Warszawa z dopiskiem „Powiadomienie - Poufne”
  • Telefonicznie (linia nagrywana za zgodą Sygnalisty) na nr 22 212 57 77 (wewnętrzny 6005)
  • Elektronicznie poprzez wysłanie wiadomości na skrzynkę e-mail dedykowaną dla Powiadomień anonimowych, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • ustnie na wniosek Sygnalisty w ramach bezpośredniego spotkania
  • Elektronicznie poprzez formularz na stronie internetowej Spółki.

Zgłoszenia zewnętrzne i ujawnienia publiczne

Sygnalista jest objęty ochroną w przypadku zgłoszenia zewnętrznego do Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO) albo innego właściwego organu administracji publicznej. Szczegółowe informacje na temat zgłoszeń do RPO lub innych właściwych organów są dostępne na stronie internetowej tych jednostek.

Sygnalista jest także objęty ochroną w związku z ujawnieniem publicznym w przypadku gdy:

  1. Sygnalista dokonał zgłoszenia wewnętrznego, a następnie zgłoszenia zewnętrznego, a następnie organ publiczny w terminie na przekazanie informacji zwrotnej ustalonym w procedurze zewnętrznej organu publicznego nie podjął żadnych odpowiednich działań następczych ani nie przekazał sygnaliście informacji zwrotnej lub
  2. Sygnalista dokonał od razu zgłoszenia zewnętrznego, a organ publiczny w terminie na przekazanie informacji zwrotnej ustalonym w swojej procedurze zewnętrznej nie podjął żadnych odpowiednich działań następczych ani nie przekazał sygnaliście informacji zwrotnej


– chyba że Sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać taką informację.

Ochrona sygnalisty

Wobec sygnalisty, osoby powiązanej z sygnalistą, a także osoby fizycznej, prawnej i jednostki organizacyjnej pomagającej w zgłoszeniu nie mogą być podejmowane działania odwetowe ani próby lub groźby zastosowania takich działań. Jako działanie odwetowe rozumie się bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem lub ujawnieniem publicznym i które narusza lub może naruszyć prawa sygnalisty lub wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę sygnaliście, w tym bezpodstawne inicjowanie postępowań przeciwko sygnaliście.

Z ochrony prawnej nie korzysta Sygnalista dokonujący zgłoszeniaw złej wierze, a więc:

  1. nieuzasadnione i bezpodstawne podejrzenia, nie poparte argumentami i dowodami;
  2. celowo zawierające fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje z zamiarem wywołania negatywnych konsekwencji w stosunku do innego pracownika, współpracownika lub innych podmiotów;
  3. dotyczące zdarzeń, które nie mają związku z działalnością służbową w miejscu pracy oraz nie są związane z działalnością Spółki.

Czy umożliwiamy przesłanie informacji anonimowo?

Wszystkie powiadomienia mogą zostać dokonane anonimowo. Spółka nie zbiera żadnych informacji o dokonującym zgłoszenia (np. adres IP, lokalizacja, pliki cooki, itp.).

Jeśli zdecydujesz się na ujawnienie swoje tożsamości (np. w celu przyspieszenia wyjaśnienia sprawy), Spółka zobowiązuje się świadomie nie ujawniać żadnych informacji, które umożliwiałyby zidentyfikowanie Powiadamiającego, bez jego wyraźnej zgody. W rezultacie tożsamość Powiadamiającego będzie ujawniona wyłącznie tym osobom, dla których jest to niezbędne do rozpatrzenia danej sprawy.

Jakie działania podejmiemy w związku z przekazaną przez Ciebie informacją?

Po otrzymaniu powiadomienia pracownicy Pionu Compliancepodejmą odpowiednie działania następczez zachowaniem należytej staranności, a w tym przeprowadzą szczegółową analizę oraz sprawdzą prawdziwość opisanych w powiadomieniu okoliczności. W zależności od formy podjętego kontaktu w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia poinformujemy Cię o jego przyjęciu, a w ciągu kolejnych 3 miesięcy o wynikach przeprowadzonej analizy za pośrednictwem kanałów komunikacji, które zostaną przez Ciebie wskazane.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych osoby zgłaszającej nieprawidłowości

Klauzulę informacyjną znajdziesz pod tym linkiem

Formularz dla zgłoszeń nieprawidłowości

Wysyłanie formularza

Obszar (Prosze zaznaczyć właściwe)

DANE IDENTYFIKACYJNE

Jeśli chcesz aby Kredyt Inkaso S.A. poznał Twoją tożsamość proszę podaj następujące informacje:

RAPORTOWANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI
Podaj imię, nazwisko, stanowisko, jednostkę organizacyjną, inne informacje, które pozwolą na zidentyfikowanie tej osoby.

Zdajemy sobie sprawę, że nieprawidłowość może nie wystąpić w określonym miejscu. Jednakże, jeśli kwestia ta została zaobserwowana w odniesieniu do określonej/ określonych jednostek organizacyjnyhc, określonych działań lub procesów, określonych transakcji, określonej dokumentacji, należy wskazać ten fakt.

Np. konkretny dzień, tydzień temu, miesiąc temu.

ZAŁĄCZNIKI
png,jpg,pdf,doc,docx,jpeg, Maksymalny rozmiar 4MB (5000KB)

Uwaga:

Proszę dołącz do zgłoszenia wszelkie materiały, dokumenty, pliki w jakich jesteś posiadaniu, a które mogę stanowić dowód w sprawie.

Proszę podaj wszystkie dane i informacje dotyczące zgłaszanej nieprawidłowości (w tym np. lokalizacje, świadków itd.), które mogą być pomocne w procesie oceny zgłoszenia i prowadzenia postępowania wyjaśniającego.

(*) - Pola wymagane

Logo Kredyt Inkaso
Spłać online
Kontakt
Zaloguj się